BMW gyárlátogatásról tanulói szemmel

Első állomásunk a karosszéria hegesztő részlegbe vezetett, ahol 380 hatalmas robotkar végezte munkáját, hiba nélkül, hihetetlen pontossággal. Azonban ezt a hegesztő szerszámot a programban megírt fázisban automatikusan lecserélték egy fogó-modulra, amivel a karosszéria elemeit tudták precízen mozgatni. Egy karosszérián, ebben az állapotában már több mint 300 hegesztési pont található. Ezután megmutatták a festő és fényező részleget, amit már a bejáratnál is láthattunk, ahogy a karosszériák egy szállítószalagon futnak a mennyezet közelében, egy hatalmas üvegcsatornában. Maga a fényezőműhelybe nem mehettünk be, de mutattak egy videót, ami összefoglalja és szemlélteti az eljárások főbb állomásait. A festés nagy részét a robotok végzik, de az ellenőrzést és a nehezen elérhető helyek festését szabadkézzel végzik, mivel elmondták, hogy fontos tényező az emberek szépségérzete. Ezt követően felmentünk egy nyitott folyosóra, ahonnan rálátás nyílott arra a részlegre, ahol a futóművet összeillesztik a karosszériával. Majd tíz perc pihenő következett, ahol ásványvizet és kólát kaptunk.A munkások saját maguk dönthetik el, hogy a napi fél óra pihenőidőt mikor veszik ki; eközben megehetnek egy jégkrémet, kávézhatnak, vagy akár meg is ebédelhetnek.A szünet után folytattuk a szerelősort, ahol már a lefektetett vezetékek bekötésének lehettünk szemtanúi, valamint a szélvédők gépi behelyezésének és a hangszigetelő anyagok rögzítésének is.Nagy szerencsénkre, láthattuk az X1-es modellek első indítását is, melyet természetesen csak 4-5 dl üzemanyaggal hajtottak végre.A túra végén megtarthattuk a nyakba akasztókat szuvenírként. A hazautat busszal oldottuk meg.

Minden vélemény számít!